آیا یادگیری سئو آسان است؟ چگونه آن را به آسانی یاد بگیریم و از چه ابزار هایی استفاده کنیم ؟

یادگیری سئو

مهم نیست که چه مقدار درباره ی سئو بخوانید، صحبت کنید و گوش دهید، با تکامل سریع موتورهای جستجو همواره چیزهایی درباره ی یادگیری سئو وجود خواهند داشت.

بازاریابی دیجیتال، رسانه اجتماعی و سئو دارای پتاسیل شغلی زیادی هستند. آن ها تبدیل به بخشی از طرح و نقشه ی بازاریابی هر شرکت شده اند. به نظر من سئو دیگر تنها سئو نیست، آن عرضه کردن وبسایت شما به موتورهای جستجو می باشد. هر چیزی که بتواند به این فرآیند کمک کند از قبیل طراحی وب، برنامه نویسی و محتوانویسی برای سئو حائز اهمیت است.

سئو و بازاریابی دیجیتال، فرصت های شغلی جدیدی را به وجود آورده اند. من بیش از ۱۰ سال در این صنعت حضور داشته ام و شاهد رشد آن بوده ام. شما گزینه های در دسترس بسیاری دارید که می توان از میان آن ها برای یافتن زمینه ی تخصصی در تعریف گسترده تر بازاریابی سئو/دیجیتال انتخاب کرد.

 

چگونه بازاریابی سئو و دیجیتال را یاد می گیرید!!

شما می توانید کار را با توصیه های ارائه شده توسط دیگر سئوکاران مانند گوگل آنالتیک/گوگل ادوردز/گوگل ادسنس(بر اساس تمایل خود)، آغاز کنید.

برخی از مهارت ها می توانند برای تبدیل شدن به یک بازریاب دیجیتالی خوب سودمند باشند( لازم نیست که گواهینامه ی این مهارت ها را بگیرید بلکه یادگیری آن ها می تواند سودمند باشند).

  • درک پایه های بازاریابی سنتی
  • نگرش یادگیری خوب (به نظر من نگرش مهم تر از استعداد است)
  • مهارت های انگلیسی/زبانی خوب (شما همواره می توانید پیشرفت کنید)
  • درک پایه های سئو، اینترنت و طراحی/توسعه وبسایت
  • درک و استفاده‌ی خوب از پلتفورم‌های رسانه‌ی اجتماعی
  • درک روانشناسی انسانی (از جمله روانشناسی خود شما)
  • تمایل به تجزیه و تحلیل/آمارها
  • مطالعه ی بیشتر در مورد مهارت های مورد نیاز برای شروع یک فهرست کار آموزشی مهم برای سئوهای تازه کار
  • شما می توانید کار را با راهنمای شروع سئو از همین لینک آغاز نمایید و و همچنین رازهای پایه ای سئو را متوجه شوید
  • شما می توانید اطلاعات بسیاری را از خواندن مقالات این سایت (آموزش سئو) و دیگر منابع آنلاین به دست آورید
  • ویدیوهای یوتیوب مدرسان بازاریابی دیجیتال سراسر جهان را ببینید
  • تیم ما ارائه دهنده ی دوره های آموزشی و محتوای خوبی است. شما با یادگیری خوب بازاریابی دیجیتال می توانید در آن مهارت پیدا کنید و از آن به صورت عملی استفاده کنید
  • وبلاگ Moz-وبلاگ سئو و بازاریابی درونگرا را برای آخرین مطالب در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال، دنبال کنید

 

هر ابزاری به اندازه ی کاربر آن ابزار خوب است، بنابراین یادگیری استفاده ی بهینه از هر ابزار در دستان شماست.

کنسول/وبمستر جستجو گوگل : ابزارهای وبمستر گوگل/کنسول جستجو گوگل، بینش بسیاری را به شما می دهد(بینش بسیاری هنوز با یک اختلاف زمانی نامشخص پنهان یا در دسترس باقی مانده است). این ابزار به شما امکان مشاهده ی وضعیت نمایه سازی وبسایتتان، ارسال نقشه سایت و فهرستی از لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند را می دهد. لطفا توجه کنید که تمام اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این ابزار توسط گوگل، قطعه ی مهمی از پازل برای به دست آوردن بهترین نتایج است.

  • شما می توانید ببینید که گوگل چگونه بر محتوای سایت شما نگاه می کند(ابزار fetch as google)
  • فهرستی از لینک های داخلی، خارجی و آسیب دیده را به سایت خود به دست آورید
  • ببینید که مردم از چه کلمات کلیدی برای یافتن سایت شما و نرخ کلیک آن ها استفاده می کنند. تعداد دفعات نمایش کلمات کلیدی/کلیک ها و رتبه ی متوسط آن ها را مشاهده کنید.

ترندهای گوگل: ترند گوگل برای یافتن اینکه اکثر جستجوها برای هر یک از عبارات جستجو از کجا می آیند، قابل استفاده است. بخش عبارات مرتبط وجود دارد که کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس محبوبیت برای شما توصیه می کند. آماده سازی استراتژی محتوا در مورد آنچه که مردم جستجو می کنند(و از کجا)، روش خوبی برای افزایش رتبه بندی شماست.

گوگل آنالتیک: گوگل آنالتیک، آمار دقیقی در مورد ترافیک وبسایت و منابع ترافیک ارائه می دهد. در داشبورد، شما می توانید این آمارها را در هر زمانی مشاهده کنید.

  • گزارش مخاطبان، اطلاعات دموگرافیکی در مورد مخاطب شما را ارائه می دهد از جمله ملیت و زبان مخاطب.
  • مرور منابع ترافیکی به شما می گوید که چه تعداد از بازدیدکنندگان سایت شما از موتورهای جستجو، بازدیدهای مستقیم، شبکه های اجتماعی یا سایت های ارجاع می آیند.
  • گزارش محتوا نشان می دهد که کدام صفحات وبسایت شما بیشترین جذب ترافیک را دارند؛ شما می توانید معیارهای سنجشی همچون تعداد بازدیدکنندگان، متوسط مدت زمان بازدید، ضریب بازگشت و درصد بازدیدکنندگان جدید برای هر صفحه از وبسایتتان را ببینید.
  • گزارش تبدیل نشان می دهد که چه تعداد از اهداف شما (برای مثال، فرم های ارسال شده، فروش) تکمیل شده اند و نرخ تبدیل برای هر یک چیست.

ابزار کلمه کلیدی ادوردز : این ابزار به شما کلمات کلیدی انتخاب شده/تضاد عبارت کلیدی، جستجوهای ماه به ماه سراسر دنیا و جستجوهای ماه به ماه برای هر یک از کلمات کلیدی که شما بررسی می کنید را نشان می دهد. بر این اساس، شما می توانید نتیجه بگیرید که کدام کلمه ی کلیدی را در محتوای خود قرار دهید.

ابزار جستجوگر سرقت ادبی : گوگل و دیگر موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری و سرقت ادبی بسیار سختگیر شده اند. همواره بررسی محتوای خود توسط این ابزار پیش از پست کردن آن بر روی وبسایت، ایده ی بسیار خوبی است.

ابزارهای وبمستر بینگ : جستجوی بینگ در فهرست موتورهای جستجو برتر، جایگاه سوم پس از گوگل و یوتیوب را دارد. بینگ ابزار وبمستری برای کاربرانش دارد که اطلاعاتی در مورد تعداد کلیک ها، لینک ها، نمایه سازی و غیره به شما می دهد. طبق تجریبات من، در برخی موارد داده ی کلمات کلیدی جستجو بینگ قابل اعتمادتر از وبمستر گوگل است.

امیدوارم این به شما کمک کند، خوشحال خواهم شد که به سوالات دیگر شما پاسخ دهم، هر سوالی که دارید را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی