ایجاد بک لینک و رتبه بندی در موتورهای جستجو (درس ششم)

بک لینک و سئو

لینک ها اولین فاکتور رتبه بندی سئو بیرون از صفحه (Off-the-page) هستند که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. گوگل اولین موتور جستجویی نیست که بر روی لینک ها به عنوان رای حساب می کند، اما اولین موتور جستجویی بود که به لینک ها به عنوان یک روش برای بهبود رابطه حساب می کرد.
با وجود اینکه حرف هایی زیادی در مورد سیگنال های دیگر وجود دارد، لینک ها در کنار متون به عنوان یک سیگنال خارجی مهم برای رتبه بندی جستجو گوگل باقی مانده است. اما همانطور که می دانید بعضی از لینک ها از یکسری لینک های دیگر ارزش بیشتری دارند.

فرض کنید مریض شده اید، شما حرف ۵ دکتر را بیشتر قبول دارید یا ۵۰ فردی که به طور گذری از خیابان رد می شوند؟
حتی اگر تجربه ی خوبی در مورد دکترها نداشته باشید، شما به توصیه دکترها گوش می دهید. حتی اگر پیشنهادهای زیادی در اختیار داشته باشید به آن پیشنهادی فکر می کنید که از یک متخصص دریافت کرده اید. کیفیت این پیشنهادها بیشتر است بنابراین ارزش زیادی با خود به همراه دارند.
این موضوع در مورد موتورهای جستجو نیز صدق می کند. موتورهای جستجو تمامی لینک های درون وب سایت را می شمارند (به جز آن هایی که از طریق nofollow یا به روش های دیگری مسدود شده اند) اما به تمامی آن ها به صورت یکسان نگاه نمی کند. به آن هایی که کیفیت بالاتری دارند ارزش بیشتری داده می شود.

اما یک لینک با کیفیت چیست؟ یکی از آن چیزهایی است که زمانی که از آن استفاده می کنید واقغا آن را لمس می کنید. اما لینک با هر اندازه ای که باشد، یک سایت معتبر نسبت به لینکی که از یک بلاگ می گیرید کیفیت بالاتری دارد. علاوه بر این، لینک هایی که از سایت های مرتبط با موضوع سایت خودتان دریافت می کنید ارزش بیشتری دارد.

متن لینک / متن لنگر

کلمات درون لینک – متن پیوند یا متن لنگر – که توسط موتور های جستجو دیده می شوند، روشی است که یک سایت، سایت دیگر را توصیف می کند. این موضوع به این صورت است که فردی در دنیای واقعی به شما اشاره می کند و کلمه کتاب را می گوید و اعلام می کند که شما در آن موضوع متخصص هستید.
اغلب کلماتی که دیگران برای ارتباط با شما به کار می برند را نمی توانید کنترل کنید. پس از فرصت هایتان برای تاثیرگذاری بر متن لنگر استفاده کنید.

بعضی از سایت ها فهمیدند که پیوندها می توانند به موفقیت سئو کمک کنند. حتی اگر این لینک ها را از سایت های دیگری گرفته باشید.

در زمانی که همه شرایط برابر باشد، ۱۰۰۰ لینک از یک سایت در مقابل ۱۰۰۰ لینک از ۱۰۰۰ سایت بی ارزش تر است.

در گذشته تعداد لینک هایی که استفاده می شد اهمیت بیشتری داشت، ولی از زمانی که موتورهای جستجو دریافتند که به چه صورت کیفیت لینک ها را ارزیابی کنند تعداد لینک ها کاهش یافت.

تاکتیک هایی و ویجت ها می توانند در ایمنی کردن تعداد لینک ها موثر باشند و موتور جستحو این روش ها را ارائه می دهد.
اما در ثبت لینک از نرم افزار درج و ثبت لینک اتوماتیک و وبسایت های اسپم استفاده نکنید. این روش ها ممکن است سایت شما را دچار مشکل کند ، سعی میکنیم بیشتر در مورد این موضوع صحبت و بررسی کنیم.

  • لینک سازی در سایت

 

درس ها : سئو چیست ؟ – ۱) فاکتور های سئو – ۲) محتوای سایت – ۳) معماری سایت – ۴)اچ تی ام ال – ۵) اعتماد یا اعتبارسنجی – ۶) لینک ها – ۷) شخصی سازی – ۸) شبکه های اجتماعی – ۹) فاکتور های منفی سئو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی