بهینه سازی و سئو سایت های پزشکان و کلینیک های زیبایی (سئو سایت پزشکی)

سئو سایت پزشکی

خب برویم سر اصل مطلب :

می خواهید که سایت پزشکی شما در صفحات بالای جستجوگر گوگل نشان داده شود. چرا؟ به این دلیل که ۷۳ درصد از بیماران به هنگامی که دنبال یک پزشک هستند از موتورهای جستجوگر استفاده می کنند و ۸۹ درصد دیگر زمانی که می خواهند پرس و جوهای مرتبط با مراقبت سلامتشان را حل کنند از موتورهای جستجو استفاده می کنند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوگران فقط روی یکی از سه لینک اول کلیک می کنند، اگر مطب یا کلینیک یا مرکز درمانی شما در سه لینک اول نباشد بیمارانتان را از دست می دهید.

بدون شک این اتفاق می افتد و برای رفع این مشکل باید چه کاری انجام داد ؟

ما در جواب به شما : بهینه سازی موتور جستجو برای سایت های پزشکان و کلینیک های زیبایی را توصیه می کنیم .

برندینگ و دریافت بازدیدکننده اورگانیک از گوگل در نتیجه افزایش مشتریان جدید با خدمات حرفه ای کلینیک سئو ما تجربه کنید.

کمک به کلینیک پزشکی شما در دستیابی به رتبه بندی بالاتر توسط یکی از برترین شرکت های سئو ایرانی با متد های صحیح و پایدار

سئو پزشکی چیست؟

به بیان ساده، سئو پزشکی فرآیند افزایش رتبه بندی سایت در موتور جستجو برای سایت های پزشکی شما می باشد به همین دلیل مراکز درمانی و پزشکان راحت تر می توانند بیماران را جذب کلینیک یا مرکز درمانی خود کنند.

 

چرا باید روی سئو سایت پزشکی سرمایه گذاری کنیم؟

بیایید صادق باشیم – روش قدیمی برای همه زمان ها جوابگو نیست. با توجه به انقلاب دیجیتال خدمات مصرف کنندگان، بیماران از طریق گوشی های موبایل خود به دنبال پزشکان و بیمارستان های جدید و همچنین به دنبال مراکز درمانی آنلاین هستند. از آنجایی که ۵۵ درصد از جستجوکننده ها فقط چند لینک اول نتایج را می بینند به همین دلیل اگر شما از سئو استفاده نکنید میدان را به حریف داده اید.

آمار جستجو بیماران در گوگل

برخی از پزشکان فکر می کنند که استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل کافی است. در صورتی که اگر زمان کافی ندارید تبلیغات کلیکی نیاز جستجوگران را برآورده می کند.

روش نادرست، نوع نگاه کردن به آن است. استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل به جای سئو سایت مثل این است که بر روی یک زخم عمیق چسب زخم بزنید.  ممکن است که یکسری مسائل و مشکلات را به صورت موقتی و برای کوتاه مدت حل کند اما برای نتایج بیشتر باید بر روی یکسری تکنیک های تبلیغاتی دیگر تکیه کنید.

 

برخی از متد های تیم ما در سئو پزشکی برای قرار گرفتن سایت پزشکی یا کلینیک شما در نتایج بالای جستجوی گوگل

دلایل مشخصی وجود دارد که گوگل سایت شما را در نتایج جستجو در بالاترین مکان قرار می دهد. نتایج جستجو خروجی گوگل براساس الگوریتمی طراحی شده است که لینک های مرتبط تر را ارائه می دهد و به سوالات جستجوگر ها جواب می دهد. در حالی که بیشتر از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی وجود دارد در حالت کلی عبارتند از:

  1. سایت پزشکی شما نیاز است که سریع، دارای امنیت بالا و نسخه موبایل عالی داشته باشد.
  2. شما به چند صفحه با محتوای با کیفیت نیاز دارید (صفحات هدف) که برای سئو پزشکی بهینه سازی شده باشد.
  3. باید از کلمات کلیدی پزشکی درستی استفاده کنید.
  4. صفحات وبسایت شما به یک طرح و شمای پزشکی نیاز دارد و همچنین باید از تگ های عنوان و متای توصیفی بهینه سازی شده استفاده کنید.
  5. به ویدیو ها و تصاویر بهینه سازی شده نیاز دارید.
  6. شما به سئو خارجی قدرتمندی نیاز دارید مثال سیگنال های اجتماعی، بک لینک های با کیفیت و نقل قول های فهرست بندی شده نیاز دارید.
  7. صفحه کسب و کارتان باید ۱۰۰ درصد کامل باشد.

در پایین صفحه هر کدام از این موارد را در جزئیات بیشتری توضیح داده ایم.

سایت پزشکی شما نیاز است که سریع، دارای امنیت بالا و نسخه موبایل عالی داشته باشد.

نسخه موبایل سایت پزشکی
سرعت سایت، امنیت و موبایل پسند بودن سایت از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در جستجوگر گوگل می باشند . اگر بیشتر از سه ثانیه طول بکشد که سایت شما بارگذاری شود، اکثریت بازدیدکنندگان دکمه برگشت را می زنند. گوگل این موضوع را می داند، و از آنجایی که اهداف آن ها عرضه بهترین منابع است، سایت های با سرعت پایین را در نقطه بالا قرار نمی دهند.

اول اینکه سایت شما باید سریع باشد. چقدر سریع؟ گوگل می گوید که دو ثانیه خوب است اما هدف آن ها زیر نیم ثانیه است. درحالی که سرعت وب سایت به عنوان فاکتور حیاتی رتبه بندی به شمار نمی آید، پای امنیت به میان می آید.

امنیت یک چیز روشن و مشخص است. اگر سایت پزشکی یا کلینیک شما امنیت نداشته باشد، با مشکل بزرگتری از سئو درگیر هستید .

وب سایت شما همچنین باید موبایل پسند باشد. تصویر زیر را ببینید که جستجوگران وب اخیرا با کلیدواژه های مثل «کاشت مو»، «عمل بینی»، «پروتز سینه» و «عمل زیبایی واژن»

سئو پزشکی

بالای ۷۰ درصد از این جست و جوها از طریق گوشی موبایل انجام گرفته است.

نه تنها این، ۶۲ درصد از صاحبان گوشی های هوشمند از دستگاه شان برای دریافت اطلاعات سلامتی و ۸۲ درصد از کاربران گوشی های همراه از موتور جستجو برای پیدا کردن کیلینیک های محلی یا پزشکان متخصص استفاده می کنند. طبق گوگل، ۷۷ درصد از صاحبان گوشی هوشمند در ۶ ماه گذشته، از گوشی های خود برای پیدا کردن خدمات پزشکی محلی و ۷۹ درصد از آن ها برای ملاقات مجدد سایت در صورتی که کاربرد آن راحت بود استفاده کردند.

 

شما به چند صفحه با محتوای با کیفیت نیاز دارید (صفحات هدف) که برای سئو پزشکی بهینه سازی شده باشد.

نه تنها سایت شما باید سریع، ایمن و موبایل پسند باشد بلکه همچنین باید صفحاتی داشته باشد که محتوای با کیفیتی داشته باشد و برای گوگل بهینه سازی و سئو شده باشد.

محتوای با کیفیت به چه صورت است؟ محتوایی است مشکل بازدید کنندگان را برطرف کند و آنها از خواندن این مطلب به هدف خود برسند. به زبان ساده محتوای شما باید به صورتی باشد که خواسته ها و نیازهای بیماران شما را برآورده کند. محتوا را باید برای هر کدام از موضوعات مختلف پزشکی خود بهینه سازی کنید (از جمله، بلاگ، صفحه هدف، خبرنامه های الکترونیکی، ویدئو ها و گالری تصاویر و غیره) و به یک طرح توزیع محتوا نیاز دارید.

در زیر اصولی بیان شده که براساس آن ها گوگل محتوای با کیفیت را تعریف کنید و از طریق دستورالعمل های کیفیت جستجو تعیین شده است.

اصول اصلی 

  • صفحات را براساس نیاز کاربران درست کنید نه فقط برای موتورهای جستجو
  • کاربران خود را فریب ندهید
  • از ترفندهایی برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو دوری کنید. یک روش خوب این است که  که از خودتان بپرسید «آیا سایت من به کاربرانم کمکی می کند؟ اگر موتور جستجو وجود نداشت باز هم این کار را انجام می دادم؟»
  • فکر کنید در مورد این که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند می سازد. سایتتان را در مقابل بقیه سایت ها متمایز و مقاوم می کند.

دستورالعمل های خاص

از تکنیک های زیر دوری کنید:

  • تولید محتوا به صورت خودکار
  • خرید و ساخت بک لینک های انبوه
  • ایجاد صفحات با محتوای خیلی کم یا با محتوای کپی
  • مخفی کاری
  • متن یا لینک های مخفی
  • محتوای محرمانه
  • صفحات تکراری
  • ساخت کلید واژ] های غیر مرتبط در مطالب
  • ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مثل نصب ویروس، نروجان یا بدافزارهای دیگر
  • سواستفاده از نشانه ها و کلمات کلیدی زیاد

 

از این فعالیت ها پیروی کنید:

  • سایتتان را برای محتوی هک شده نظارت کنید.
  • از مطالب تولید شده اسپم توسط کاربر جلوگیری کنید.

دلیل اضافی دیگری نیز دارید که بیان می کند بر روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید: گوگل این صفحات را شامل دسته ای می گذارد که بر روی شادی، سلامتی و ثبات مالی کاربران تاثیر می گذارد. از آنجایی که صفحات با کیفیت پایین خطرناک هستند و می تواند پیامدها و نتایج پزشکی غیرعمدی را به همراه داشته باشد به همین دلیل استانداردها برای شما بیشتر است.

 

باید از کلمات کلیدی پزشکی درستی استفاده کنید.

برای بهینه سازی محتوای خود برای سئو سایت ، نیاز است که برای کلیدواژه حوزه تخصص پزشکی  از محتوای درستی استفاده کنید.

هر تخصصی فرق می کند اما این را هم در نظر بگیرید که تمامی بیماران به دنبال خدمات پزشکی محلی هستند و می توانید یک بنیادی با کلیدواژه های سئو پزشکی زیر درست کنید (برای مثال از کلیدواژه متخصص زیبایی استفاده کرده ام.)

  • متخصص آلرژی + شهر شما
  • متخصص آلرژی + کشورتان
  • متخصصان آلرژی + شهرتان
  • آلرژی های فصلی + کشورتان
  • آلرژی و مرکز اسم + شهرتان
  • درمان آسم + شهرتان
  • آلرژی + دکتر + شهرتان
  • آلرژی + درمان + شهر

و غیره.

کلیدواژه های شما براساس نوع فعالیتتان فرق می کند. یک ابزار برنامه ریزی کلیدواژه خوب، کیورد پلنر گوگل است. در پایین توصیه های طراح کلیدواژه برای ۴ نوع تخصص و نوع سایت / امکانات نشان داده شده است: «دکتر مغز و اعصاب»، «دکتر زیبایی»، «دکتر قلب و عروق» و «دکتر متخصص چشم» در کنار حجم متوسط تحقیقات ماهانه برای این واژه:

کلمات کلیدی پزشکی
باید در استفاده درست از کلمات کلیدی دقت زیادی داشته باشید در غیر این صورت اگر گوگل متوجه سواستفاده شما از کلمات کلیدی شود سایت شما نزد گوگل پنالتی میشود .

 

صفحات وبسایت شما به یک طرح و شمای پزشکی نیاز دارد و همچنین باید از تگ های عنوان و متای توصیفی بهینه سازی شده استفاده کنید.

نحوه نمایش گوگل در نتایج

یک سیگنال رتبه بندی اصلی تگ عنوان صفحات وب شما می باشد. درحالی که از متای توصیفی (توضیحات متا) برای وزن بیشتر استفاده می شود ولی اکنون براساس محتوا به صورت خودکار ایجاد می شود. اما هنوز هم پر کردن هر دو بخش کار ضروری و مهمی است.

اگر سایت وردپرس پزشکی دارید، می توانید برای تصحیح و ویرایش عنوان ها و متای توضیحات پلاگین نصب کنید. ما از یواست (Yoast seo) استفاده کردیم که در پایین صفحه ای که در حال ویرایش هستید نشان داده شده.

سئو یواست پزشکی

توصیه می کنیم که کلمات کلیدی خود را هم در تگ عنوان و هم در متای توصیفی قرار دهید و همچنین طرحی را برای دکترها اضافه کنید. شما و طرح یک نوعی از کد وب سایت است که به گوگل اطلاعات بیشتری راجع به صفحتان می دهد.

داشتن این افزونه به این معنی نیست که سایت شما به صورت خودکار در بالای گوگل قرار می گیرد، بلکه باعث می شود که سایت شما توسط موتورهای جستجو راحت تر تفسیر شود و احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو دیده شود.

در این بخش میتوانید از زبان نشانه گذاری schema برای فیلد های مختلف پزشکی نیست استفاده کنید :

به ویدیو ها و تصاویر بهینه سازی شده نیاز دارید

بازاریابی ویدیو یکی از معروف ترین روش ها برای جذب کاربران است. به عنوان نتیجه، صفحات وب با ویدیو در آن، ۱۵۷ درصد افزایش ترافیک را به خود اختصاص می دهد. نه تنها این موضوع، ویدیو خودش ۵۰ مرتبه احتمال بیشتری دارد که در صفحه اول گوگل نشان داده شود. برای مثال نتیجه جستجو «جراحی» را ببینید.

ویدئو در سئو پزشکی

اولین نتایج جستجو تحت نمودار دانش ویدیو است. با این حال، تصاویر و ویدیوها برای افزایش رتبه سایتتان نیاز است بهینه سازی شوند . اگر تصاویرتان لود نشوند یا خیلی طول بکشد ۳۹ درصد از افراد سایتتان را ترک می کنند.

 

شما به سئو خارجی قدرتمندی نیاز دارید مثال سیگنال های اجتماعی، بک لینک های با کیفیت و نقل قول های فهرست بندی شده نیاز دارید.

آیا می دانید که یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل شاخص های سئو خارجی می باشد مثل لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند؟ گوگل هر کدام از این اختیارات را به عنوان نشانه ای برای اعتبار به سایت شما می داند. این نشانه ها می توانند به صورت لینک هایی باشند که به سایت شما اشاره دارند، لیستی از راهنمایی ها باشند و حتی پروفایل های رسانه اجتماعی (بله، رسانه اجتماعی بر روی سئو اثر می گذارد هر چند خود گوگل به این مسئله اشاره ای نکرده است.)

در واقع، رسانه اجتماعی باید یکی از اولویت های سئو را داشته باشد. ۴۱ درصد از مشتریان می گویند محتوایی که در رسانه اجتماعی پیدا می کنند می تواند روی انتخاب های آن ها در مورد کلینیک یا پزشکان متخصص تاثیر بگذارد، ۴۲ درصد از افراد به نظرات دیگر بیماران نگاه می کنند.

 

صفحه کسب و کارتان باید ۱۰۰ درصد کامل باشد

زمانی که در مورد سئو خارجی صحبت کردیم، شما به یک صفحه کسب و کار گوگل نیاز دارید. بیماران مدرن به خدمات سلامتی نیاز دارند که به خانه شان نزدیک باشد و دنبال کلمه ای با عبارت نزدیک من جستجو می کنند.

شما باید اهمیت زیادی به سئو محلی دهید . دقت داشته باشید جستجو  در موبایل، جستجوگران فقط به چیزهایی نگاه می کنند که نیازی نباشد صفحه را پایین بکشند.

لوکال استراتزی سئو

 

اطلاعات درون بسته محلی گوگل از چند مکان گرفته شده، اما در ابتدا از صفحه کسب و کار گوگل شما گرفته شده است. یکی از اولین کارهایی که فورا بعد از خواندن این متن انجام می دهید این است که لیست ساخت گوگل مپ خود را ببینید تا موارد زیر را مطمئن شوید:

  • طبقه بندی شرکت شما (در بالا می توانید ببینید که می گوید «دکتر» یا «متخصص آلرژی» زیر متوسط است. این یک ویژگی داخل GBM است و به جستجوگران کمک می کند که نیازهای مشخصی را پیدا کنند)
  • شماره اصلی شما
  • توضیحات شرکت شما
  • ساعات کار شما
  • آدرس یا محیط خدماتی شما
  • نظرسنجی

نتیجه گیری: اگر رتبه بهتری از گوگل می خواهید و همچنین بیماران بیشتری را می خواهید. نیاز است که استراتژی سئو پزشکی سایتتان را بهبود ببخشید و همچنین دقت کنید سایت خود به افراد آماتور بدلیل جرایم سنگین گوگل نسپارید ممکن است بیزنس خود را نابود کنید.