شخصی سازی و رتبه بندی موتور جستجو (درس هفتم)

شخصی سازی در سئو

چند سال قبل، هر فردی نتایج جستجو را به مشابه دیگران می دید. امروزه، همه ی افراد یک نتیجه را نمی بینند، نه در گوگل و نه در بینگ. امروزه هر فردی تجربه ی شخصی خودش را دارد حتی در مرورگرهای خصوصی
اگرچه هنوز هم شباهت های زیادی وجود دارد و افراد نتایج را کاملا متفاوت از یکدیگر نمی بینند. درعوض، افراد بسیاری از لیست های عمومی مشابه را می بینند. اما یکسری از لیست ها بر اساس جایی که فرد زندگی می کند و افرادی که می شناسد و طریقه ی جستجو و گشت و گذار در اینترنت نشان داده می شوند.

نتایج جستجو براساس کشور

یکی از ساده ترین و راحت ترین فاکتورهای رتبه بندی شخصی سازی برای درک این است که نتایج براساس کشوری که افراد در آن زندگی می کنند نشان داده می شود.
افرادی که در آمریکا زندگی می کنند و کلمه ی فوتبال را جستجو می کنند، نتایجی که به آن ها نشان داده می شود شامل فوتبال آمریکایی است؛ و افراد دیگری که در انگلستان زندگی می کنند اطلاعاتی در مورد نوعی از فوتبال می گیرند که آمریکایی ها به آن Soccer می گویند.

اگر سایتتان به کشور خاصی مرتبط نمی شود، در زمانی که کشور شخصی سازی می شود شانس نمایش را از دست می دهید. اگر فکر می کنید که باید به کشور خاصی مرتبط باشید پس باید روی قسمت سئو بین المللی کار کنید.

مقالاتی که در پایین آورده شده یکسری راهنمایی های بین المللی ارائه می دهد.

 

نتایج جستجو براساس موقعیت

موتورهای جستجو شخصی سازی را در سطح کشور متوقف نمی کنند. آن ها نتایج را با توجه به شهر یا منطقه شهری که کاربر زندگی می کند ارائه می دهند.
مشابه با شخصی سازی کشور، اگر می خواهید زمانی که کاربر نتایج شهر خاصی را به دست می آورد سایت شما نشان داده شود باید کاری کنید که سایتتان به آن شهر مرتبط باشد.

لینک ها و دسته بندی های زیر را برای اطلاعات موقعیتی بیشتر بررسی کنید.

  • سئو محلی
  • گوگل مپ
  • جست و جوی محلی

 

نتایج جستجو براساس تاریخچه شخصی

معمولا کاربران دنبال چه چیزهایی هستند و در زمان ارائه نتایج جستجو بر روی کدام سایت ها کلیک می کنند؟
این نوع از تاریخچه شخصی توسط گوگل و بینگ برای مشخص کردن درجات نتایج جستجو استفاده می شود.

بر خلاف شخصی سازی کشور یا موقعیت، هیچ راهی آسان برای سعی در ایجاد مناسب بودن آن وجود ندارد !

در عوض این موضوع بر احساس اولیه ای که کاربران به دست می آورند و همچنین وفاداری برند اهمیت دارد. زمانی که یک کاربر بر نتایج جستجو عادی کلیک می کند، باید مطمئن شوید که مطالبی عرضه می کنید که باعث می شود کاربران دوباره به سمت سایت شما بیایند. در طول زمان، ممکن است در نتایج جستجو به دنبال سایت شما باشند حتی اگر در قسمت های پایین تری هم قرار گرفته باشد باز هم بر روی سایت شما کلیک می کنند.
این رفتار باعث می شود که سایت شما به آن کاربر به صورت مکرر نشان داده شود. حتی اگر یک حرکت اجتماعی مثل لایک، +۱ یا توییت انجام شود می تواند نشان دهنده وابستگی به سایت یا برند شما باشد.

 

درس ها : سئو چیست ؟ – ۱) فاکتور های سئو – ۲) محتوای سایت – ۳) معماری سایت – ۴)اچ تی ام ال – ۵) اعتماد یا اعتبارسنجی – ۶) لینک ها – ۷) شخصی سازی – ۸) شبکه های اجتماعی – ۹) فاکتور های منفی سئو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی