HTTPS چیست؟ | ۵ دلیلی که سایت شما باید HTTPS باشد

زمانی که پای وب سایت شما به میان می آید، امنیت مهم است. می دانستید که ۸۵ درصد از مشتریان زمانی که به یک درگاه نا امن متصل می شوند خرید خود را رها می کنند؟ یا می دانستید که ۸۲ درصد از افراد یک وبسایت نا امن را برای گشت زدن انتخاب نمی کنند؟ یا این موضوع که ۴۳ درصد از حمله های سایبری کسب و کارهای کوچک را تحت تاثیر قرار می دهند.

هم خودتان و هم مصرف کنندگان را میتوانید با ایجاد سایت HTTPS به جای HTTP محفاظت کنید.

تفاوت بین HTTP و HTTPS به نظر تنها یک حرف است اما همین یک حرف می تواند بر روی عملکرد سایتتان تاثیر بگذارد. بیایید در مورد HTTPS صحبت کنیم و ببینیم که برای کسب و کارهای کوچک چه معنایی دارد.

 

HTTPS چیست؟

HTTPS یک روشی است که اطلاعاتی که قرار است بین مرورگر و وب سرور فرستاده شود را کدگذاری می کند. این کار، کاربران سایت شما را از حملات مرد میانی محفاظت می کند، منظور شخصی که اطلاعات فرستاده شده به وبسایت را می دزد مثل اطلاعات کارت اعتباری یا ورود به سیستم.

در گذشته، ارتباطات HTTPS برای سایت هایی استفاده می شد که حاوی اطلاعات حساسی بودند ولی امروز اکثر سایت هایی که مشاهده مینمایید از این پروتکل استفاده می کنند . از آنجایی که اجرای HTTPS آسان تر شده است، ارتباطات و اتصالات ایمن به عنوان یک استاندارد برای تمامی سایت ها در آمده است.

 

گواهینامه  اس اس ال (SSL Certificate) چیست؟

گواهینامه SSL مجموعه ای از فایل های داده ای است که می توانید برای دستیابی به ارتباط رمزنگاری شده در بین مرورگر و وب سرور خود اضافه کنید. زمانی که نصب کردید، زمانی که کاربران سایت شما را تماشا می کنند، جهت اینکه سایت شما ایمن است یک قفل سبز رنگ نشان داده می شود.

 

تفاوت بین SSL و HTTPS چیست؟

شاید کلماتی مثل SSL و گواهی نامه SSL را شنیده باشید که به جای HTTPS به کار می روند. از بیشتر قسمت ها این دو با هم مشابه هستند. یک گواهی نامه SSL محصولی است که شما خریداری می کنید و بر روی وب سرور خود نصب می کنید و HTTPS نتیجه داشتن آن گواهی نامه بر روی سرورتان می باشد.

 

اگر سایت شما در حال حاضر ایمن نیست باید آن را ایمن کنید. به دلایلی که برای شما ذکر میکنیم :

  1. افزایش رتبه بندی گوگل

بالای ۴۰ درصد از سایت هایی که در صفحه اول گوگل نشان داده می شوند HTTPS هستند و چیز تعجب آوری نیست از آنجایی که گوگل تایید می کند که سایت ها باید از HTTPS پشتیبانی کنند.

گوگل می خواهد که کاربرانش تجربه خوبی داشته باشند، به همین دلیل دوست ندارند که کاربران خود را به سمت سایت های ناامن هدایت کنند. به همین دلیل در الگوریتم های رتبه بندی یک فاکتور برای سایت های ایمن در نظر گرفته است و این امر باعث بهبود سئو سایت می شود. اگر سایت شما ایمن نیست، در مقابل سایت های مشابه رتبه بالایی به دست نمی آورد.

 

  1. بهبود یافتن امنیت سایت

آمار حملات سایبری

در اینجا نشان داده شده که گوگل چرا از HTTPS حمایت می کند، آن ها می خواهند که امن ترین تجربه را برای کاربران خود به وجود آورند. هر حمله سایبری در هر ۳۹ ثانیه اتفاق می افتد و ۴۳ درصد از حملات سایبری کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهند.

گوگل برای اینکه تجربه بهتری به کاربران خود عرضه کند، معیارهایی را به الگوریتم های رتبه بندی اضافه می کند. HTTPS از اطلاعات کاربران خود محافظت می کند و همچنین اطلاعات خود را از دست هکرها حفظ می کند.

در کل هر چیز امن و مطمئن به عنوان یک انتخاب بهتر برای هر کسی به شمار می آید.

 

  1. برچسب های مرورگر به روزرسانی شده

آیا از صحبت کردن در مورد گوگل خسته شده اید؟ خب یک چیز بیشتری وجود دارد. به عنوان فشار بیشتر برای امنیت وب، گوگل همچنین برچسب های خود را برای سایت های HTTP در نوار ابزار URL کروم به روزرسانی می کند.

در حال حاضر، سایت های HTTP با یک نماد اطلاعاتی طوسی رنگ علامت گذاری می شوند که به کاربر می گوید که اگر روی آن کلیک کنند سایت ایمن نیست. گاهی اوقات گوگل برچسب «ایمن نیست» را قبل از اینکه کاربر بر روی نشانه اطلاعات کلیک کند در سایت ساده نشان می دهد.

امنیت https

در نهایت گوگل سایت های http را با یک مربع قرمز رنگ با عنوان ایمن نیست که با رنگ قرمز نوشته شده است نشان می دهد.

ایمن نیست کروم

درحالی که این برچسب تنها به معنای این است که سایت شما HTTPS نیست، کاربران کاملا متوجه این موضوع نمی شوند و بسیاری از کاربران با دیدن این برچسب احساس تشویش و نگرانی دارند.

 

  1. افزایش تبدیل

درحالی که کاربران ممکن است دانش و فهم فنی از اتصالات ایمن نداشته باشند، اما می دانند که برای ارائه اطلاعات شخصی شان باید وارد سایتی شوند که HTTPS باشد.

تفاوت های نرخ تبدیل در بین سایت های HTTP و HTTPS را دیدیم. اما بعد از اینکه گوگل برچسب جدید HTTP خود را بیرون کشید دیدیم که تفاوت های بیشتری نیز بین این دو وجود دارد.

زمانی که کاربران به برچسب های قرمز رنگ در هنگام وارد کردن نام، ایمیل، شماره تلفن در یک فرم مواجه شدند احساس ترس و نگرانی بر آن ها حاکم می شود.

 

  1. افزایش اعتماد مشتری

با وجود حرف هایی که در مورد HTTPS وجود دارد، کاربران در هنگام بازدید از سایت به دنبال یک ارتباط مطمئن هستند.

ارتباط و اتصال ایمن به مشتریان شما این ذهنیت را می دهد که وب سایت شما ایمن است و اطلاعاتش امن است.

 

اگر میخواهید برای سایتتان گواهی نامه ssl بگیرید و سایت خود را https کنید همین الان با ما تماس بگیرید .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی