انواع فاکتورهای موفقیت سئو (درس یک)

فاکتور های موفقیت سئو

فاکتورهای موفقیت سئو را سه گروه اصلی پوشش می دهد:

  1. سئوی داخل وبسایت (on-page Seo)
  2. سئوی خارج وبسایت (off-page seo)
  3. تخلفات

در درون هر یک از این گروه ها زیرمجموعه هایی قرار می گیرد که در هر بخش از این راهنمای سئو توضیح داده خواهند شد.

این زیرمجموعه ها شامل یک یا چند فاکتور سئوی شخصی بوده که هر یک اهمیت خاص خود را دارد.

تخلفات که خود یک گروه محسوب می شود همراه با گروه ها یا زیرگروه هایی که به آن مربوط است نشان داده می شود.

فاکتورهای سئو به شکل ترکیبی عمل می کنند

هیچ فاکتور سئویی به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده رتبه بندی موتور جستجو باشد.

اگر صفحه ای دارای محتوایی کم کیفیت باشد، داشتن ساختار HTML عالی هیچ فایده ای ندارد. داشتن لینک های زیاد اما بی کیفیت نیز هیچ کمکی نمی کند. داشتن چندین فاکتور مثبت می تواند احتمال موفقیت سئو را بیشتر کند، در حالیکه حضور فاکتورهای منفی می تواند این احتمال را کاهش دهد.

 

فاکتورهای موفقیت سئو داخل سایت (On-the-page)

فاکتورهای رتبه بندی سرچ داخل سایت فاکتورهایی بوده که تقریبا به طور کامل در کنترل مدیر سایت می باشد.

چه نوع مطالبی منتشر می کنید؟
آیا به خوبی از تگ های HTML استفاده می کنید ؟

  1. محتوا سایت
  2. معماری سایت
  3. کد اچ تی ام ال (HTML)

فاکتورهای موفقیت سئو خارج از سایت (Off-the-page)

فاکتورهای رتبه بندی خارج از سایت فاکتورهایی بوده که مستقیما در اختیار ناشر نمی باشد.
موتورهای جستجو از این فاکتور ها استفاده می کنند چرا که می دانند که وابسته بودن به سیگنال های که در اختیار ناشر است همیشه بهترین نتایج را نمایش نمی دهند.

برای مثال ممکن است مطلب عالی و خوانا باشد و خیلی هم کاربردی ولی کاربر نتواند جواب سوال خود را در آن بیابد .
با وجود میلیاردها صفحه ثبت شده برای جستجو، تنها دقت به سیگنال های داخل سایت کافی نیست. برای رسیدن به بهترین صفحات درباره کلمه جستجو شده به نشانه های بیشتری نیاز داریم.

  1. اعتماد، هویت
  2. ایجاد بکلینک
  3. شخصی سازی
  4. شبکه های اجتماعی

تخلفات سئو و جریمه ها در رتبه‌بندی

اشتباه نکنید، هدف موتورهای جستجو از اجزای سئو کمک به بهبود نتایج جستجو است. موتورهای جستجو از طریق راهنمایی ها، پست های بلاگ و ویدیو ها به افراد کمک کرده و آنها را به بکارگیری تکنیک های سئو تشویق می کنند.

اما تکنیک هایی وجود دارند که موتورهای جستجو آنها را بی فایده یا «کلاه سیاه» می دانند و باعث جریمه رتبه‌بندی سایت و یا بدتر از آن حذف شدن از کل نتایج جستجو آن سایت ها می شود.

این تخلف ها تکنیک هایی بوده که هدفشان گمراهی در درک موتورهای جستجو از ارتباط واقعی یک سایت با موضوع مورد نظر می شود.

  1. سئو کلاه سفید 
    سئو کلاه سفید که در واقع در دنیای وب همان SEO شناخته می ­شود، از تکنیک­ های بهینه ­سازی موتور جستجوی مورد تایید گوگل استفاده می­ کند.
  2. سئو کلاه سیاه
    سئو کلاه سیاه به روش هایی گفته می شود که افراد از راه­ های میانبر و هک استفاده می ­کند تا موتورهای جستجو را دست انداخته و از هر گونه نقطه ضعفی در الگوریتم­ هایشان بهره ­برداری کند و اینگونه بازدید بیشتر و رتبه بالاتری را جذب کند.
  3. سئو کلاه خاکستری
    سئو کلاه خاکستری تلفیقی از سئو کلاه سیاه و سفید است که برخی از سئوکاران سعی میکنند از میانبرهایی که کمترین ریسک را دارند استفاده کنن.

 

سنجش فاکتورهای رتبه‌بندی سرچ

تمام فاکتورهای نشان داده شده بر روی مقیاس ۱ تا ۳ سنجیده شده اند، همانطور که در گوشه راست بالای هر فاکتور و همچنین در تصویر آن دیده می شود. مقیاس ۳ از همه مهمتر بوده و گاهی باید به آن توجه ویژه کرد زیرا بیشتر از هر فاکتور دیگری تاثیرگذار بوده است.
البته این بدان معنا نیست که مقیاس ۲ یا ۱ مهم نیست، این مقیاس ها نیز مهم هستند. تنها تفاوت آنها در این است که در مقایسه با سایر فاکتورهای موجود در آن بخش از اهمیت کمتری برخوردارند.

تخلفات نیز سنجیده می شوند. اما با اعداد منفی نشان داده می شوند، ۳_ به معنای بدترین فاکتور و به شکل بالقوه. مضرترین فاکتور در موفقیت سئوی شما می تواند باشد.

این سنجش براساس ترکیبی از آنچه موتورهای جستجو گفته اند، بررسی جامعه سئو و تخصص و تجربه خودمان در نظارت بر این فضا شکل گرفته است.

ما انتظار نداریم که نتیجه این سنجش عالی باشد، ممکن است نظرات با هم متفاوت باشد و سنجش شما متفاوت باشد. اما ما اطمینان داریم که این راهنمایی یک راهنمایی مفید است.

برای دریافت این آمار از طریق کامنت به ما اطلاع دهید .

 

از دست دادن فاکتورهای سئو و فلسفه راهنمایی

ممکن است سئوکار های با تجربه از این موضوع که چرا بعضی فاکتورها را چرا ما در نظر نگرفته ایم .

برای مثال چرا متن عکس (ALT) و یا کلمات بولد شده در فاکتورهای HTML به عنوان فاکتورهای HTML محسوب نمی شوند؟

پاسخ؟  ما فکر نمی کنیم چنین مسائلی تا این حد مهم باشد. ما تلاش نداریم هر سیگنال (گوگل ۲۰۰ مورد از آنها را دارد) یا ریزسیگنالی (گوگل بیش از ۱۰۰۰۰ مورد از آنها را دارد) را شامل شویم.

هدف ما آموزش یک ساختار درست در سئو می باشد. به همین دلیل است که ما به داشتن مهمترین کلمات کلیدی در آغاز یا پایان عنوان مطلب اشاره می کنیم. به علاوه سعی نداریم میزان اهمیت تگ هدر H1 چقدر مهمتر از تگ H2 بوده را بررسی کنیم.

قصد نداریم بیش از حد خاص باشیم، زیرا چنین چیزهایی اغلب ما را گمراه کرده و دردسر ساز می شود. امیدواریم متوجه شده باشید که صفحات باید عنوان های توصیفی داشته باشند و نشان دهنده صفحه با تگ های هدر می تواند کمک کننده باشد و پایان دادن به نوشته ها با داده های ساختارمند ایده خوبی است.

این کارها را به خوبی انجام دهید و به این ترتیب به ۹۰ درصد از مهمترین فاکتورهای HTML می رسید.

همچنین سعی نداریم تعیین کنیم که شهرت داشتن در توییتر یا فیس بوک ارزشمندتر است. بلکه می خواهیم به افراد کمک کنیم متوجه شوند که داشتن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی شناخته شده که فاکتورهای زیادی جذب می کنند می تواند در رسیدن به موفقیت در سئو به شما کمک کند.

 

مسائلی تخصصی تر در مورد فاکتورهای موفقیت

ما می دانیم که شاید بعضی از شما بخواهید در عمق داده ها وارد شوید. در این صورت به شما توصیه می کنیم به بررسی فاکتورهای رتبه‌بندی موتور جستجوی Moz نگاهی بیندازید. هر دو سال یکبار از صدها سئوی خوب خواسته می شود تا اهمیت فاکتورهای رتبه بندی خاص را تعیین کنند. امیدواریم فاکتورهای رتبه بندی را که در جدول ما آورده شده را مدنظر قرار دهید.

به علاوه بسیاری از فاکتورهای موفقیت به هیچ وجه فاکتورهای الگوریتمی درستی نیستند. تحقیق محتوا فاکتور با ارزش درون سایتی بوده که فرآیند تحقیق در مورد کلماتی که افراد برای پیدا کردن محتوای تان آن را سرچ می کنند توصیف می کند، حتی اگر یک فاکتور رتبه بندی نباشد.
حتی می تواند صفحه سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چیست را که راهنمایی های مفیدی در مورد اصول و پایه (از جمله اصول گرفته شده از خود گوگل) همراه با منابع سئو را فهرست کرده، چک کنید.
البته راهنمایی هایی که اکنون می خوانید منبع عالی برای درک فاکتورهای کلیدی سئو میباشد.

 

درس ها : سئو چیست ؟ – ۱) فاکتور های سئو – ۲) محتوای سایت – ۳) معماری سایت – ۴)اچ تی ام ال – ۵) اعتماد یا اعتبارسنجی – ۶) لینک ها – ۷) شخصی سازی – ۸) شبکه های اجتماعی – ۹) فاکتور های منفی سئو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی