سئو و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما

استراتژی سئو

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو(سئو) برای هدایت مشتریان به سمت کسب و کار شما از طریق پلتفورم های آنلاین می باشد. بازاریابی کارآمد و موثر به آن نیاز دارد.

 

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

سئو مجموعه ای از ابزارها و بهترین شیوه هایی است که به رتبه بندی بالاتر وبسایت شما در نتایج موتور جستجو کمک می کند و بدین وسیله، ترافیک بیشتر و به طور بالقوه کسب و کار بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

اگرچه، سئو زمانی تنها شامل افزودن کلمات کلیدی به سایت شما برای این که موتورهای جستجو، آن ها را پیدا کنند، بود اما سئو در سال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ بسیار پیچیده تر است و شامل چشم انداز وسیع تری از آن چه شما میبینید است .

امروزه سئو یک کار تمام وقت برای کسب و کارهای کوچک به شمار می رود و بسیاری برای طراحی وبسایت و بهینه سازی سایت از شرکت هایی همجون شرکت ما استفاده می نمایند.

برای شروع راهنمای میتوانید به این صفحه (سئو چیست) مراجعه کنید.

 

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد نمایید

هر آنچه در مورد سئو می دانید را فراموش کنید و به آن به عنوان یک زمینه همواره در حال توسعه و تحول بنگرید. با توسعه ی رفتارهای کاربران و قابلیت های موتورهای جستجو با گذشت زمان، استانداردها در یک چشم به هم زدن تغییر می کنند.

فرض اینکه شما بتوانید سئو را نادیده بگیرید و بدون آمادگی و نقشه قبلی عمل کنید، ممکن است شما را از پتانسیل کامل کسب و کارتان باز دارد.

تنها صنعت بازاریابی آنلاین در حال تکامل نیست؛ بلکه صنعت کسب و کار شما نیز در حال رشد می باشد. بنابراین، وقتی به سئو می رسیم، شما واقعاً نمی توانید “بنشینید و آن را فراموش کنید”. شما باید بر این که چطور همه چیز کار می کند، نظارت کنید، بنابراین همیشه یک قدم جلوتر از رقابت خواهید بود.

در اینجا، نکاتی آورده شده است که شما هنگام بکارگیری استراتژی سئو باید در نظر بگیرید:

  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ امروزه، سئو تنها در مورد جذب ترافیک تا حد امکان نمی باشد بلکه به دنبال جذب بازدیدکنندگان با ارزشی است که به آن چه شما عرضه می کنید، علاقمند هستند. از نظر جمعیت شناختی، بازار شما در جستجوی چیست؟ چگونه جستجوهای وب را انجام می دهند؟ آن ها در کجا قرار دارد؟ هرچه پاسخ های شما خاص تر باشند، سرمایه گذاری شما در سئو ارزشمندتر خواهد بود. گوگل آنالتیک بستر خوبی برای شروع تحقیقات شماست!
  • اکثر مردم در دستگاه های موبایل خود جستجو می کنند: شما نیاز به آمار ندارید تا به شما نشان دهد که در طی چند سال اخیر، بازار موبایل آنلاین بسیار گسترش یافته است و از دسکتاپ های سال های پیشین، پیشی گرفته است. اگر می خواهید رتبه بندی خوبی در صفحات نتایج موتور جستجو داشته باشید، بهینه کردن صفحات برای مرورگرهای موبایل ضروری و حیاتی است. اگر مطمئن نیستید که وبسایت شما چگونه واجد شرایط خواهد شد، URL سایت خود را در تست Mobile-Friendly گوگل وارد کنید.
  • موتورهای جستجو در حال گسترش هستند: وقتی کسی به موتورهای جستجو اشاره می کند، آیا شما به طور خودکار فرض نمی کنید که آن ها درباره ی گوگل صحبت می کنند؟ این غول تکنولوژی دارای سهم بزرگی از بازار است به گونه ای که گوگل کردن تبدیل به یک فعل شده است. با این وجود، بخش قابل توجهی از جستجوها در سایت های دیگری همچون بینگ مایکروسافت صورت می گیرد. مطمئن شوید به منظور مشاهده رتبه خود، سایت شما در جایگزین های گوگل نیز جستجو شود. تنها بهبود مشارکت رسانه های اجتماعی و افزودن متاتگ ها ممکن است موجب افزایش رتبه شما در بینگ شود.
  • مخاطبان شما به دنبال چه هستند؟ تنها چند سال پیش، کاربران به موتورهای جستجو به منظور درک سوالات اعتماد نداشتند. آن ها با عبارت های نامناسبی همچون “باربری تهران” جستجو می کردند. امروزه مردم با تایپ کردن عباراتی چون “باربری غرب تهران یا باربری در آریاشهر” احساس راحتی می کنند. تغییرات در عادت های جستجوگرها معمولاً نامحسوس است اما بر این که کدام کلمات کلیدی برای سایت شما ارزشمندتر خواهند بود، تاثیرگذار می باشد. به جای تمرکز بر کلمات کلیدی که موجب افزایش ترافیک شما می شود، بر کلمات کلیدی تمرکز کنید که به تغییرات، درآمد و سود تبدیل می شوند.
  • هدایت ساده و محتوای باکیفیت حکفرمایی می کنند: یک وبسایت کاربرپسند، با اطلاعات جالب و در دسترس موجب افزایش ترافیک شما خواهد شد. هر صفحه باید پیرامون کلمات کلیدی با محتوای منحصر به فرد ایجاد شود، بنابراین موتورهای جستجو می توانند به آسانی وبسایت شما را نمایه سازی کرده و رتبه بندی آن را بهبود بخشند. رفتارهای مثبت از جانب بازدیدکنندگان سایت، بهترین روش برای یک رتبه بندی بهتر است، بنابراین محتوا را طبیعی و متمرکز نگه دارید؛ از اصطلاحات بی معنی و کلمات کلیدی که منجر به خروج کاربران از سایت با عدم رضایتمندی و لطمه زدن به رتبه بندی سایت می شوند، اجتناب کنید.
  • لینک ها به سایت شما به شدت ارزشمند هستند: وقتی که یک وبسایت دیگر به وبسایت شما لینک می دهد، موتورهای جستجو شاخصی را در نظر می گیرند که سایت شما حاوی محتوای ارزشمندی است. در گذشته نه چندان دور، گرفتن ده ها لینک از سایت های کم کیفیت برای افزایش رتبه بندی کافی بود. امروزه، ارزش هر لینک به سایت شما به کیفیت سایتی که به شما لینک داده است، بستگی دارد. تنها چند لینک از سایت هایی با ترافیک بالا به کسب و کار شما برای رتبه بندی فوق العاده است!
  • رسانه اجتماعی نقش اساسی و محوری دارد: آخرین و مهم ترین نکته، رسانه اجتماعی یک پلتفورم در حال تکامل است که از یک پلتفورم ارتباطات پایه ای به یک کانال بازاریابی بسیار سودآور تغییر یافته است. بسیاری از کاربران در رسانه اجتماعی جستجو می کنند و به سایت کسب و کار شما می رسند. به اشتراک گذاری محتوای به روز، جذاب و شخصی سازی شده موجب جذب افراد بیشتری به پروفایل شما و در نهایت به وبسایت شما می شود.
  • تجزیه و تحلیل برای سئو، کلیدی است: نظارت بر رتبه بندی در موتورهای جستجو برای به دست آوردن نتایج بهتر، کلیدی است. کار را با ردیابی مهم ترین معیارهای وبسایت به منظور ایجاد خط اصلی برای عملکرد خود آغاز کنید. تغییرات محتوایی کوچکی انجام دهید و ببینید که آیا افزایشی در ترافیک یا رتبه بندی سایت شما به وجود می آید یا نه. از ایجاد چندین تغییر نامرتبط به طور همزمان اجتناب کنید، بنابراین شما همواره می توانید آنچه که مسئول عملکرد بهبودیافته بود را ردیابی نمایید.

ما برخی از مولفه های اصلی یک کمپین موفق سئو را مورد بحث قرار دادیم. فراتر از آن، چندین استراتژی بازاریابی وجود دارند که می توانند تاثیر غیرمستقیمی بر رتبه بندی سایت شما داشته باشند از جمله تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک(پولی – تبلیغات گوگلی) و بازاریابی ایمیلی.

این بدان معنی است که شما به واقع نمی توانید به هر یک از کمپین ها به صورت مجزا دسترسی یابید. موفق ترین برندها، تمام کمپین های خود را ادغام می کنند تا مطمئن شوند که همواره چیزی وجود دارد که آن ها را یک قدم به مشتری نزدیک تر می سازد.

کلینیک سئو ما در قلب بازاریابی دیجیتال با راه حل های تخصصی دنیای مجازی از جمله طراحی وبسایت و بهینه سازی سایت قرار دارد. موفقیت کسب و کار خود را با خدمات ما بهینه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی