آیا سئو ارزش زمان، تلاش و هزینه برای کسب و کارهای کوچک را دارد؟

ارزش هزینه برای سئو

یکی از دلایلی که چرا بیشتر صاحبان وبسایت، تمرکز بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بر خلاف تبلیغات انتخاب می کنند، به دلیل مزایای طولانی مدت مرتبط با آن است.

با این وجود، زمانی که کسب و کارها لازم است مقدار هزینه ی خود را کاهش دهند، بازاریابی اغلب اولین زمینه برای کاهش هزینه هاست. این سوالات بسیاری را بر می انگیزد که آیا خدمات سئو ارزش صرف زمان، تلاش و هزینه را دارد یا نه.

در این مقاله ما نگاه عمیقی بر سئو ارگانیک خواهیم انداخت و توضیح خواهیم داد که چرا هر یک از کسب و کارهای کوچک باید سئو را اجرا نمایند.

 

مقدمه ای بر بازاریابی موتور جستجو

بر اساس مطالعه ی انجام شده توسط اکثر سایت های معتبر دنیا، %۸۱ از کاربران وبسایت ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند.

این داده نشان می دهد که شما باید حداقل شکلی از حضور در موتورهای جستجو را داشته باشید. چنین حضوری یا از طریق سئو به دست می آید و یا از طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) قابل خریداری است.

سئو، بهینه سازی وبسایت به منظور کارکرد بهتر آن در موتور جستجو است. آن شامل محدوده ی گسترده ای از زمینه ها از بهینه سازی کلمه کلیدی گرفته تا لینک سازی می باشد و پیاده سازی موفقیت آمیز آن نیاز به زمان زیادی دارد. گوگل از الگوریتم های پیچیده برای رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کند، بنابراین راهنمایی های سئو می توانند به طور منظم تغییر کنند. این بدان معنی است که رتبه بندی موتور جستجوی وبسایت می تواند با انتشار به روز رسانی الگوریتم تغییر کند. با این وجود، آن هایی که از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده می کنند، شاهد بالا رفتن رتبه بندی وبسایت خود بدون پرداخت هزینه برای حق امتیاز می باشند.

تبلیغات کلیکی گوگل (PPC) فرآیند خرید تبلیغات یا لینک های حمایت مالی است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قابل رویت می باشند. تبلیغات کلیکی گوگل با توجه به اینکه تبلیغات کجا خریداری شوند، تغییر می کنند اما زمانیکه شما تبلیغات کلیکی گوگلرا در موتور جستجویی مانند گوگل خریداری می کنید، شما می توانید پیشنهاد کلمات کلیدی را بدهید که در نتایج چستجوی گوگل ظاهر می شوند. هر چه قیمت پیشنهادی برای کلمه ی کلیدی بالاتر باشد، شانس شما برای ظاهر شدن در صفحه ی نخست نیز بیشتر خواهد بود. تبلیغات کلیکی گوگل موجب می شود تا کسب و کارها در یک مدت زمان کوتاه با بخش عظیمی از جمعیت آشنا شوند. اگرچه، این کار می تواند برای بلند مدت واقعاً گران باشد.

نه سئو و نه تبلیغات کلیکی گوگل تضمین کننده ی صفحه ی نخست گوگل نیستند اما هنگامی که به درست بکار گرفته شوند، هر دو می توانند به شما کمک کنند تا در برابر مخاطب مورد علاقه و مطلوب قرار گیرید.

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی گوگل در مقدار تلاش بکار گرفته، هزینه ی صرف شده و زمان صرف شده برای دیدن نتایج است. اینکه کدامیک بهتر هستند به شرایط کنونی شما، بودجه و نوع کسب و کاری که دارید، بستگی دارد.

تفاوت در قیمت و هزینه سئو ارگانیک و تبلیغات کلیکی گوگل

مزیت اصلی تبلیغات کلیکی گوگل سرعتی است که با آن می توانید در موتورهای جستجو تحت چندین کلمه ی کلید، تبلیغ کنید.

هنگام راه اندازی یک تبلیغات کلیکی گوگل، شما می توانید با توجه به کلمات کلیدی، در کسری از ثانیه در صفحه ی نخست نتایج جستجو دیده شوید. با این وجود، قیمت هر یک از این کلمات کلیدی متفاوت است. بنابراین، شما شاهد این موضوع خواهید بود که برای یک کمپین، چند پنی به ازای هر کلیک پرداخت می کنید در حالی که برای کمپین دیگری، چند دلار به ازای هر کلیک می پردازید. از نظر بودجه بندی، این روش خوش بینانه نیست.

با مقایسه این روش با سئو ارگانیک، تفاوت بزرگی را خواهید دید. اگرچه دستیابی به نتایج توسط یک کمپین سئو ارگانیک طولانی تر است اما سازمان متخصصان بازاریابی موتور جستجو، کلینیک اشکی، تخمین می زنند که %۱۱ از هزینه ی تبلیغاتی صرف جستجوی ارگانیک می شود، در برابر %۸۷ هزینه ی صرف شده برای تبلیغات کلیکی گوگل. آن ۱ میلیارد دلار هزینه ی صرف شده بر سئو در برابر ۱۰ میلیارد دلار هزینه ی صرف شده بر تبلیغات کلیکی گوگل است. با توجه به اینکه چقدر جستجوی ارگانیک موثرتر می تواند باشد و استفاده از آن در کمپین بازاریابی چقدر می تواند ارزان تر باشد، بکارگیری آن همواره گزینه ی بهتری در بلندمدت است.

نتایج سئو ارگانیک ارزشمندتر هستند

تحقیق نشان داده است که احتمال کلیک بر نتایج ارگانیک، ۵/۸ برابر بیشتر از احتمال کلیک بر نتایج تبلیغات کلیکی گوگل است.

این احتمالاً به خاطر آن است که کاربران موتور جستجو کم کم متوجه ی تفاوت میان نتایج ارگانیک و نتایج پرداختی می شوند و تشخیص می دهند که نتایج ارگانیک معمولاً مفیدتر هستند. موقعیت تبلیغات نیز نقش مهمی در اینکه چرا احتمال کلیک بر نتایج ارگانیک بیشتر است، دارد. (پژوهشگران اثبات کرده اند که مردم کمتر به تبلیغات توجه می کنند و در نتیجه، احتمال کلیک بر روی تبلیغاتی که در بالای نتایج ارگانیک قرار دارند، بیشتر است).

اگر به نرخ تبدیل نگاه کنیم، عملکرد تبلیغات کلیکی گوگل کمی بهتر است. احتمال کلیک کردن بر روی لینک ها در نتایج جستجو پرداختی، ۵/۱ برابر بیشتر از نتایج ارگانیک است. با این وجود، آن احتمالاً به دلیل بهبنه سازی صفحه ی فرود و متن توسط تبلیغ کننده است.

با نگاه کردن بر هر دو مجموعه ی ارقام، واضح است که نتایج جستجوی ارگانیک همچنان درصد بیشتری از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. بنابراین، اگر می خواهید بین نتایج ارگانی و تبلیغات کلیکی گوگل انتخاب کنید، گزینه ی منطقی ارگانیک خواهد بود.

با این وجود، اغلب بکارگیری ترکیبی از بازاریابی تبلیغات کلیکی گوگل و ارگانیک، گزینه ی بهتری است زیرا در سئو زمان طولانی تری برای مشاهده ی نتایج لازم می باشد.

چه وقت تبلیغات کلیکی گوگل ارزشمندتر است؟

اگرچه جستجوی ارگانیک، گزینه ی ایده آل برای کسب و کارهای کوچک است، اما مواردی وجود دارد که در آن ها صرف هزینه در تبلیغات تبلیغات کلیکی گوگل ارزشمندتر می باشد.

برای مثال، اگر شرکت جدیدی را راه اندازی کرده اید، کمپین تبلیغات کلیکی گوگل می تواند به شما در ایجاد آگاهی سریع از نام تجاری کمک کند. یا اگر یک محصول جدید یا خدمات ویژه ای را ایجاد نموده اید، تبلیغات کلیکی گوگل می تواند باز هم در آگاه کردن مردم از این محصول یا خدمات در مدت زمان کوتاه کمک کند.

از آنجایی که تبلیغات کلیکی گوگل را می توان فعال و غیرفعال کرد، آن را می توان تنها در روزهای معینی از هفته بکار برد. برای مثال، اگر صاحب رستوران هستید و در روزهای سه شنبه دونات می فروشید، می توانید تضمین کنید که تبلیغاتتان تنها در روز سه شنبه به نمایش گذاشته شوند.

شما همچنین می توانید بودجه ی خود را در هر زمانی تنظیم کنید، بنابراین اگر کسب و کار شما خوب کار می کند، شما می توانید بودجه تبلیغات خود را برای جذب مشتری بیشتر، افزایش دهید. شما همچنین می توانید بودجه ی خود را در صورت کم بودن جریان نقدی کاهش دهید.

تبلیغات کلیکی گوگل همچنین برای شرکت هایی بهتر است که محصول می فروشند نه خدمات. اگر شرکت طراحی وب یا آژانس مدیریت محتوا دارید، برای مثال، کمپین سئو گزینه ی بهتری برای بلند مدت است. با این وجود، اگر صاحب شرکت فروش مبلمان یا وسایل جدید هستید، استراتژی تبلیغات کلیکی گوگل بهتر است.

در نهایت، اگر سایت شما تحت تاثیر به روزرسانی الگوریتم قرار گرفته است، شاید بخواهید پیاده سازی کمپین تبلیغات کلیکی گوگل را تا سپری کردن جریمه، در نظر بگیرید.

نتیجه گیری، آیا سئو ارزشش را دارد؟

اگرچه، راه اندازی و مدیریت کمپین سئو موثر زمان بر است اما جستجوی ارگانیک ارزش صرف زمان و تلاش را دارد. سرمایه گذاری در آن بسیار ارزان تر است، آن کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات کلیکی گوگل را جذب می کند و نتایج جستجوی ارگانیک قابل اعتمادتر از تبلیغات کلیکی گوگل هستند. شما یک شبه به رتبه بندی برتر دست نخواهید یافت اما در بلندمدت، کسب و کار شما به سوددهی بسیاری خواهد رسید.

توجه داشته باشید که اکثر کسب و کارها از ترکیب تبلیغات تبلیغات کلیکی گوگل با موتور جستجو سود می برند. هر یک دارای مزایای خاص خود است و هر دو به شما در حضور بیشتر در وب کمک خواهند نمود.

آیا راه اندازی و مدیریت کمپین های سئو و تبلیغات کلیکی گوگل را تجربه کرده اید؟ آیا موافق نیستید که جستجوی ارگانیک ارزش صرف زمان و تلاش را دارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی