شبکه های اجتماعی و تاثیر آن رتبه بندی در نتایج گوگل (درس هشتم)

شبکه های اجتماعی و سئو

استفاده از لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی خارج از کنترل یک حرکت رو به جلو برای موتورهای جستجو بود. اما در طول زمان، به دلایل مختلفی، لینک ها بعضی از ارزش های خود را از دست دادند. بعضی از سایت ها در استفاده از لینک خسیس (بالای ۸۰ درصد سایت های ایرانی) هستند. دیگر سایت ها جهت مقابله با spam لینک ها را مسدود می کنند. و لینک هایی که خریده و فروخته می شوند کمتر قابل اعتماد هستند.

به رسانه اجتماعی وارد شوید. اگر لینک ها روشی برای رای دادن افراد به سایت های مورد علافه شان است، به اشتراک گذاری رسانه اجتماعی روشی را برای نشان داده این رفتار رای دادن نشان می دهد. از آنجایی که سیگنال های اجتماعی به عنوان فاکتورهای رتبه بندی قوی محسوب می شوند، موتورهای جستجو مشخص می کنند که تعامل اجتماعی و رفتارمان را به چه صورت اعمال کنیم.

گوگل به صورت مکرر می گوید که از شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر به عنوان ابزارهایی برای رتبه بندی صفحات استفاده نکنید. با این حال در میان سئوکاران و همچنین از نظر ما این تفکر رایج است که اجتماع به اندازه یک فاکتور غیرمستقیم مهم و ضروری است.

این موضوع بیان می کند که به اشتراک گذاری اجتماعی به نوبه خود می تواند لینک هایی را بردارد یا تعامل را افزایش دهد که به عنوان فاکتورهای رتبه بندی مستقیم شناخته می شوند. در نتیجه، توجه به رسانه اجتماعی برای موفقیت سئو مهم است.

شهرت و اعتبار اجتماعی

همانطور که موتورهای جستجو به همه لینک ها به یک شکل نگاه نمی کند، حساب های اجتماعی را نیز یکسان نمی بیند به این دلیل که همه ی افراد می توانند برای خودشان یک شبکه اجتماعی جدید درست کنند. چه چیزی می تواند جلوی شخصی که ۱۰۰ حساب مختلف در شبکه اجتماعی بسازد را بگیرد؟
هیچ چیز، در واقع چیزی جدای این واقعیت که حساب های جعلی مثل نقطه ای هستند که می توانند به راحتی تشخیص داده شوند . فقط تعداد انگشت شماری دوست در شبکه اجتماعی دارند و مجموعه ای ممکن است با به اشتراک گذاشتن محتوای متن هایشان آن ها را تایید کرده باشند.

در حالت ایده ال، می خواهید که ارجاع هایی را از حساب های اجتماعی با اعتبار خوب به دست آورید.

حضور اجتماعی خوب مهم است. در پلت فرم های اجتماعی به روش معتبر شرکت کنید، همانطور که می خواهید در مورد وب سایتتان یا با مشتریانی که با آنها سرکار دارید، داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

مشابه با لینک ها، گرفتن اشتراکات اجتماعی با کیفیت اما اشتراکاتی که با کیفیت و خیلی سریع در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند مفید می باشد. زمانی که افراد بیشتری سایت یا برند شما را می بینند حتما اتفاق خوبی برای سایت شما می افتد.
شرکت در سایت های اجتماعی مهم و ضروری می باشد. اگر حساب توییتر، صفحه فیس بوک، یا در شبکه های اشتراک ویدئوی ایرانی یا یوتیوب (در واقع شبکه ای که می توانید متون، برند و سایت خود را در آن به اشتراک بگذارید ایجاد نکرده اید) ندارید از نظر من شما مرتکب یک اشتباه بزرگ شده اید . 

  • فیس بوک
  • توییتر
  • پینترست
  • اشتراک ویدئو
  • اینستاگرام

 

درس ها : سئو چیست ؟ – ۱) فاکتور های سئو – ۲) محتوای سایت – ۳) معماری سایت – ۴)اچ تی ام ال – ۵) اعتماد یا اعتبارسنجی – ۶) لینک ها – ۷) شخصی سازی – ۸) شبکه های اجتماعی – ۹) فاکتور های منفی سئو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی