اعتماد، هویت و رتبه بندی جستجو (درس پنجم)

تاریخچه در سئو

اگر موتورهای جستجو می توانند تصمیم بگیرند که به لینک ها یا حساب های اجتماعی اعتماد کنند یا خیر، آیا می توانند مشخص کنند که می شود به وب سایت ها هم اعتماد کرد؟ صد در صد. بسیاری از سئوکاران باور دارند که اعتماد سایت در موفقیت یا عدم موفقیت سایت از جنبه جستجو نقش مهمی را ایفا می کند.

در این مقاله می خوانید

هویت (آتوریتی)

سایت شما اعتبار دارد؟ در حوزه، منطقه، کسب و کار و روش های دیگر به عنوان رهبر و لیدر شناخته می شود؟ هدف این است.
هیچ کس نمی داند که موتورهای جستجو هویت را بر چه اساسی محاسبه می کنند در واقع، چندین سیگنال هویت وجود دارد. نوع لینک هایی که سایت شما دریافت می کند (سایت های همسایه) یا مراجع اجتماعی (از حساب های مورد تایید) یا معیارهای تعاملی (کلیک های چند باره) نقشی را در هویت سایت شما ایفا می کنند. البته، احساسات و نظرات منفی به سایت شما آسیب می زنند.

مشارکت

یک سایت با کیفیت باید تعاملات معنی داری با کاربران برقرار کند. موتورهای جستجو سعی می کنند که این تعامل – مشارکت  را به روش های مختلفی بسنجند.
برای مثال، کاربران شما چه مدت در سایتتان می مانند؟ از طریق کلیک بر روی نتیجه گوگل به سایت شما وارد می شوند و بعد از دیدن سایت شما به گوگل برگشته و نتیجه دیگری را امتحان می کنند؟ این نوع رفتار، رفتاری است که می تواند توسط موتورهای جستجو سنجیده شود و می تواند نشان دهنده این باشد که محتوای شما در تعامل و مشارکت نیست.

معیار «زمان ماندن در سایت» و «کلیک طولانی» نوع دیگری از تعامل و مشارکت است که موتورهای جستجو می توانند اندازه گیری کنند و برای ارزیابی ارزش نسبی محتوا استفاده کنند.
رفتارهای اجتماعی مثل نظرات، به اشتراک گذاری و لایک از دیگر روش ها برای تعامل و مشارکت به شمار می آید. این مسائل را با جزئیات بیشتری در قسمت اجتماعی می خوانیم.
موتورهای جستجو در استفاده از معیارهای تعاملی و مشارکتی محتاط هستند، با این حال ما باور داریم که برای آگاهی نتایج جستجو از تعامل و مشارکت استفاده می شود.

 

تاریخچه

از آنجایی که موتورهای جستحو به صورت مرتب وب سایت شما را می بینند، میتوانند در طول زمان رفتار شما را بسنجند.
آیا در سایت های اسپم و ضعیف لینک دارید؟ آیا محتوایی را نشان می دهید درست و واقعی است؟ این چیزها می توانند زنگ هشدار را به صدا درآورند.
سایت ها هم تغییر می کنند درست مثل افراد و اغلب برای بهتر شدن تغییر می کنند. تغییرات به دلایل جدا از این دو اتفاق نمی افتد. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که مشخص می کنند آیا وضعیت بدی اتفاق افتاده است یا خیر.
متشابهاً، سایتی با تاریخچه ای از راهنمایی های متخلفانه اش و دریافت مجازات های مختلف باعث می شود که راه بازگشتش به جستجوی ممتاز سخت شود.
در نهایت، بررسی سابقه به شما کمک می کند. یک سایت قدیمی تری در طول جستجو می تواند راحت تر پیدا شود در حالی که یک سایت جدید مجبور است برای به دست آوردن اعتبار باید هفته ها، ماه ها یا حتی زمان بیشتری وقت بگذارد. پس در نتیجه عمر دامنه نیز یکی از فاکتور ها محسوب میگردد من در مقاله ای خواندم که ۶۰ درصد سایت های محبوب در گوگل عمری بالای ۳ سال دارند .

 

درس ها : سئو چیست ؟ – ۱) فاکتور های سئو – ۲) محتوای سایت – ۳) معماری سایت – ۴)اچ تی ام ال – ۵) اعتماد یا اعتبارسنجی – ۶) لینک ها – ۷) شخصی سازی – ۸) شبکه های اجتماعی – ۹) فاکتور های منفی سئو

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی